Sıkça Sorulan Sorular


Balatalar ve Rondex ile ilgili sıkça sorulan soruları ve yanıtlarını burada bulabilirsiniz. Burada yanıtlanmayan sorular için lütfen Rondex'e ulaşınız.

  1. Rondex balatalarında kalitenin istikrarlı olmasının sebebi nedir?
    Oypar kurum içi kalite kontrol tesisine sahip olduğu için düzenli olarak kalite kontrol yapılmaktadır. Bu sebeple Rondex balatalarının kalitesi istikrarlıdır.

  2. En çok hangi tür araçlara dönük ürünler stokta hazırdır?
    Peugeot, Renault, Citroën, Fiat, Ford ve Volkswagen marka binek araçlar Rondex portföyünde en fazla bulunan balatalardır.

  3. Sipariş üzerine özel balata üretimi yapabilir misiniz?
    Evet. Oypar üretim tesislerinde balata kalıp serisi üretimi ve bunun devamında balata üretimi isteğe uygun yapılabilmektedir.

  4. Balata neden ses yapar?
    Balataların ses yapmalarının bir çok nedeni vardır.en önemlileri şunlardır;
    • Çalışma yüzeyinin pürüzlü olması (fren diskinin).
    • Balatanın düzgün yerleştirilememesi
    • Diskin çok incelmiş olması
    • Balata yüzeyinin aşırı ısınarak camlaşması.
  5. Balataların ses yapması nasıl önlenir?
    • Ayna yüzeyinin pürüssüz olması gerekir
    • Balatanın düzgün yerleştirilmesi çok önemlidir.Eski balatanın çıkarıldıktan sonra yuvanın iyice temizlenmesi gerekir.Gerekli durumlarda tel fırça ile yatağın her tarafı fırçalanmalıdır,bir kum tanesi bile kalmamalıdır.
    • Aşırı incelmiş fren diskleri yenisi ile değiştirilmelidir.
    • Balata yüzeyinin camlaşmaması için fazla ısınmaması gerekir.Bu durumda kullanım sırasında ısınan balata çabuk soğutulmalıdır.

  6. Balata kullanım sırasında neden koku yapar?
    Her balata koku yapmaz.Karışımında yüksek sıcaklıklara dayanımsız maddeler var ise o maddeler aşırı ısınma nedeniyle koku yapabilirler.Balatalar üretim esnasında en fazla 200 dereceyi görürler.Halbuki araç üzerinde 250-280 dereceyi görürler.Bu sebeple koku olabilir.Ancak koku yapan balata kötü balata demek değildir.

  7. Rondex balatalarda asbest kullanılıyor mu?
    Rondex balatalarında kesinlikle asbest kullanılmamaktadır. Türkiye’de üretilen hiçbir balatada asbest kullanılmamaktadır. Dünya’da kanserojen olduğu iddia edildikten sonra bir çok ülke asbest kullanımını yasakladı. Türkiye’de de 2006 yılından beri asbest ithalatı ve kullanımı yasaklanmıştır.

  8. Kullanıldığı yerlere göre kaç çeşi̇t balata vardır?
    Balatalar, fren ve kavrama ihtiyacı olan her yerde kullanılmaktadır.
    Balatalar kullanıldıkları yerlere göre ve yapılarına göre isim alırlar;
    Kullanıldıkları yerlere göre fren balatası, debriyaj balatası olarak 2 ana kola ayrılırlar.
    Balata çeşitleri;
    Kampana Balatası, Disk Balata, Segment Balata, Kauçuklu Balata, Telli Balata, Debriyaj Balatası, Takoz Balata, Dokuma Balata, Makine Balataları gibi…

  9. Disk balata ve kampana balatası kıyaslandığında bi̇rbi̇rleri̇ne karşı üstünlükleri̇ nelerdi̇r?
    Kampana balatası, eskiden ağır vasıtaların hepsinde kullanılıyordu. Zamanla yerini disk balataya bırakmaya başladı. Binek ve ticari araçlar genellikle disk balata kullanırlar. Kampana balatası yüzeyi, disk balataya göre çok daha fazla olduğundan frenleme mesafesi kısa olur, ağır vasıtalar için daha ideal bir durumdur. Ancak ısındıkları zaman, kampana içinde olduklarından soğumaları zor olur, çok ısındıklarında da fren tutması zorlaşır, fren mesafesi uzar. Ayrıca kampana içine toz, toprak, taş parçası, çakıl girebilir ve balatayı bozabilir.
    Halbuki disk balata tamamen açıkta olduğundan orada böyle bir sorun yoktur. Yine disk balata açıkta çalıştığından soğuması daha kısa zamanda gerçekleşir.

Footer test